När vi har kartlagt behov, önskemål och ekonomiska förutsättningar, är det dags att specificera renoveringsinsatserna. För att göra processen enkel och tydlig har vi ringat in de vanligaste behoven och satt olika nivåer för köksförnyelse. Givetvis kan ni själva vara med och välja vad som ska ingå, men våra paket är en stabil utgångspunkt för diskussion och innehåller de vanligaste sakerna som behöver åtgärdas.
Dina hyresgäster kommer hem till ett kök med nya luckor, bänkskivor och lådor med tillhörande beslag. Arbetet tar mindre än en dag. Vi monterar stöt- och fukttålig produkter gjorda för att hålla länge i tuffa miljöer.
Här tillkommer saker som ny kompaktpanel som fäst ovanpå det befintliga kaklet, samt målning av skåpstommarna. Här får hyresgästerna känslan av ett helt nytt kök. Givetvis finns det flexibilitet inom givna ramar. Även här görs köket klart under en och samma dag.
Här når vi ytterligare en nivå av förnyelse. Vanliga tillägg på den här nivån är byte av kakel, ny diskbänk och blandare, ny belysning, förberedelse för diskmaskin, eluppgradering, fläkt, golvläggning etc. Nivå Large kräver lite mer arbetstid i lägenheten.
Vilket avfallsabonnemang har ni?
Förutom nöjdare hyresgäster bidrar smidigare källsortering även till ett bättre flöde på miljöstationerna, så att mindre produkter hamnar i ”Restavfall”. För dig och ditt fastighetsbolag kan det medföra mindre kostnader tack vare att det är dyrare taxa på exempelvis restavfall jämfört med matavfall.
Genom att sortera matavfall bidrar din verksamhet eller dina hyresgäster till en bättre miljö. Matavfallet som sorteras ut blir till biogasbränsle och biogödsel. För oss på Modexa har hållbarhetsfrågor alltid varit prioriterat. Förutom att renovera kök varsamt och förädla det som är bra, satsar vi på klimatsmarta lösningar. Vi kan nu erbjuda en ny och modern källsortering som har flera fraktioner – detta ger hyresgästerna en fördel då de lättare kan sortera redan inne i lägenheten.
Läs mer på Boverkets hemsida